Browsing by Author "Brenes Sánchez, Verónica"
Now showing items 1-6 of 6
-
Geragogy: a contribution to the teaching and learning of english as a foreign language in senior citizens
Brenes Sánchez, Verónica; Valverde Marín, Evelyn (II Congreso Internacional de Lingüística Aplicada CONLA UNA, 2015)La población adulta mayor ha incrementado considerablemente. De acuerdo a estadísticas obtenidas por el Instituto Nacional de Estadística y Censo (INEC), el número de personas adultas mayores en Costa Rica se ha duplicado ... -
Indirect learning strategies in university students' EFL development
Olivares, Cinthya; Brenes Sánchez, Verónica (Asociacion Mexicana de Maestros de Ingles MEXTESOL A.C, 2021)This article aims at raising awareness of the need to implement indirect strategies in the language learning process to maximize results. Although there is a comprehensive classification of indirect learning strategies, a ... -
Memoria II Congreso de Lingüística Aplicada Effective Teaching Practices: The Key to Maximixing Learning
Campos Araya, Rodrigo Ignacio; Alvarado Castillo, Yendry; Barrantes, Lena; Brenes Sánchez, Verónica; Valverde Marín, Evelyn; Calderón Rodríguez, Edson E.; Rivera Mena, Safiro; Brand Fonseca, Kevin Armando; Gamboa Sánchez, Beatriz; Fonseca Sánchez, Karla; Olivares, Cinthya; Méndez Valverde, Juan Manuel; Sandí Cruz, Marianela; Altamirano, Jorge; Montenegro Bonilla, Joe; Mora Abarca, Ana-Sofia; Garro Bustamante, Diego; Segura Arias , Roger; Espinoza Fernández, Mauricio; Zúñiga Vargas, Lesly; Acuña Aguilar, Elian; Vargas Barboza, Cristina M.; Tosso Ramírez, Gabriela (II Congreso Internacional de Lingüística Aplicada CONLA UNA, 2015)Este documento contiene las ponencias que están en la memoria digital del II Congreso Internacional de Lingüística Aplicada (CONLA) 2015 realizado los días 28, 29 y 30 de octubre del 2015 en la Sede Regional Brunca de la ... -
Speaking clubs: an alternative to strengthen EFL learners’ oral production
Olivares, Cinthya; Brenes Sánchez, Verónica (I Congreso Internacional de Lingüística Aplicada CONLA UNA, 2013)Ha existido mucha incertidumbre en cuanto a cuales técnicas podrían acelerar la producción oral de los estudiantes de inglés como idioma extranjero. Definitivamente, el esfuerzo de los profesores para lograr este objetivo ... -
The STAR framework: towards a more communicative EFL class
Olivares, Cinthya; Barrantes, Lena; Brenes Sánchez, Verónica (Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2020)English instruction needs to be transformed to provide learners with a suitable environment that allows them to interact in real life situations. For this reason, Task-based Instruction (TBI) has been included into a ... -
Using interary ECPA (Interactive-Literary English Consonant Pronunciation Activities) to improve the comprehensibility in the pronunciation of english consonant sounds in a group of senior citizens from the gerontology program at UNED: a research study
Brenes Sánchez, Verónica; Valverde Marín, Evelyn (Universidad Nacional, Costa Rica, 2015)This research project is aimed at exploring to which extent Interary ECPA (Interactive-Literary English Consonant Pronunciation Activities) improved the pronunciation comprehensibility of older learners. The study was ...