Search
Now showing items 1-7 of 7
Manejo de filtros afectivos de los estudiantes del I nivel de diplomado en inglés. Universidad Nacional Campus Nicoya, 2008- 2009
(Universidad Nacional, Costa Rica. Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE). División de Educología, 2011)
Elabora conjuntamente con los estudiantes de I nivel de Diplomado en Inglés de la Universidad Nacional, Campus Nicoya estrategias de manejo de filtros afectivos. Aplicando el método cualitativo y utilizando las técnicas ...
Three strategies for true beginners of an outreach program of a public university in the current context of education in Costa Rica
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Many students do not have fundamental knowledge of their first language and do not know some basic concepts such as parts of speech and how they function. They do not know the basic mechanics of writing and do not have the ...
Exploring the possibilities of PAR and communicative competence in curricular negotiations in Costa Rican English learning courses
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Exploring Participatory Action Research and communicative competence in democratic education and curricular negotiations allow delving into social dynamics, reflection and communication in the target language. As a result, ...
Análisis de las condiciones de acceso y utilización de los recursos TIC y TAC en la presencialidad remota y su impacto en el aspecto lingüístico, en los estudiantes de primer ingreso de la carrera de Bachillerato en la Enseñanza del Inglés, Universidad Nacional, Campus Coto, durante el 2021
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2023-02)
Esta investigación surge debido a la necesidad de dar a conocer la realidad vivida por los estudiantes de primer ingreso de la carrera Bachillerato en la Enseñanza del Inglés impartida en la Universidad Nacional, Campus ...
El aprendizaje activo en la carrera de Enseñanza del Inglés: Su sistematización en la aplicación práctica en el tercer cuatrimestre del 2022, en la ULACIT de Costa Rica
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2023-02)
En un mundo que con el tiempo se mueve cada vez más rápido y que está en constante
actualización, es imprescindible que la enseñanza y el aprendizaje no se excluyan de esta
evolución. Actualmente, muchas instituciones ...
The pertinence of addressing the affective filter in EFL Costa Rican classrooms and strategies to lower it
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022)
This paper explains the relevance that the affective filter has on students’ learning processes and the different approaches that can be implemented to reduce its negative effects. At this time, several studies have confirmed ...
Challenges and possible solutions for english teaching and learning in the province of Guanacaste, Costa Rica
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022)
This essay explores and presents challenges and possible solutions associated with English teaching and learning in Guanacaste, Costa Rica. It covers the reality of public bilingual education in Guanacaste, single-teacher ...