Search
Now showing items 1-6 of 6
How the learning environment in EFL classes can improve the learning process by enhancing student engagement of eleventh graders at Colegio Santa María de Guadalupe and Colegio Humanístico Costarricense a qualitative and quantitative study
(Universidad Nacional (Costa Rica). Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje., 2014)
Investiga los aspectos del currículo escolar, las cualidades de los docentes y la mediación pedagógica en el ambiente de aprendizaje que influyen en la participación en las clases de EFL en estudiantes de undécimo grado ...
La enseñanza y aprendizaje del idioma inglés: la investigación y su impacto en la realidad costarricense
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2013)
Este artículo hace un recuento de los esfuerzos que realizan el Ministerio de Educación Pública, las organizaciones gubernamentales y no gubernamentales (ONGs), y las instituciones públicas y privadas de nivel superior de ...
A register-based perspective to suprasegmentals in ELT
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2020-12)
The current paper is a systematization of EFL experiences around the teaching of suprasegmentals courses from a register-ba-sed perspective. Simply put, the proposal is based on the notion that prosodic elements must be ...
Professionalism in Foreign Language Teaching: An Everlasting Challenge
(Universidad de Costa Rica, 2018)
This qualitative, exploratory study is aimed at inquiring the issue of
professionalism of university English language professors. Previous
research indicates that professionalism in English Language Teaching
(ELT) ...
A methodological proposal to improve the descriptive paragraph writing skills of eleventh grade students from Colegio Ambientalista Isaías Retana Arias in Pérez Zéledón
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2010)
Esta investigación se realizó en el Colegio Ambientalista Isaias Retana Arias en Pérez Zeledón. Esta es una institución pública y se construyó en el año 2000. El proyecto trata sobre la mejora de las habilidades de escritura ...
Perceptions of EOP Student Teachers Regarding Lesson Planning for Adult Learners during their Practicum at the Master’s Program in Applied Linguistics, Universidad Nacional de Costa Rica
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022)
La mayoría de los profesores de idiomas que se embarcan en la enseñanza del inglés con fines específicos trabajarían con alumnos adultos (Lytovchenko et al., 2018). La planificación de lecciones para esta población de ...