Show simple item record

dc.contributor.authorAraya Ríos, Jacqueline
dc.contributor.authorEspinoza Campos, Jorge Luis
dc.date.accessioned2021-05-08T00:24:01Z
dc.date.available2021-05-08T00:24:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1659-1933
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/19401
dc.description.abstractRecently, the way languages are learned has been greatly influenced by technology. Both learners and professors are exposed to the Internet daily, so they can take advantage of it to teach and learn a foreign language. For this reason, it has become necessary to find ways to blend technology with language instruction. This paper presents the findings of a study carried out with students who have been exposed to the use of Facebook in their English courses. It emphasizes the ways Facebook can be used as a means to promote learners’ autonomy, and summarizes the results of the implementation of this experience.es_ES
dc.description.abstractRecientemente, la tecnología ha venido ejerciendo una gran influencia sobre la forma en que se aprende un idioma. Tanto los estudiantes como los profesores están expuestos a la Internet diariamente, y esto puede aprovecharse para enseñar y aprender una lengua extranjera. Por esta razón, es necesario encontrar maneras de combinar la tecnología con la enseñanza de idiomas. Este trabajo presenta los resultados de un estudio llevado a cabo con estudiantes que han estado expuestos al uso de Facebook en sus cursos de inglés. Se hace hincapié en las formas en que Facebook puede emplearse como medio para promover la autonomía y se resumen los resultados de la aplicación de esta práctica.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas, N° 23, 2015 / 253-262es_ES
dc.subjectLENGUAJE Y LENGUASes_ES
dc.subjectLANGUAGE AND LANGUAGESes_ES
dc.subjectESTUDIO Y ENSEÑANZAes_ES
dc.subjectSTUDY AND TEACHINGes_ES
dc.subjectINTERNETes_ES
dc.subjectREDES SOCIALESes_ES
dc.subjectSOCIAL MEDIAes_ES
dc.titleThe Role of Facebook in Foreign Language Learninges_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Literatura y Ciencias del Lenguajees_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto