Show simple item record

dc.contributor.authorhttps://orcid.org/0000-0003-4040-8062
dc.contributor.authorSevilla Morales, Henry
dc.date.accessioned2021-06-10T00:31:23Z
dc.date.available2021-06-10T00:31:23Z
dc.date.issued2020-02-20
dc.identifier.issn1409-424X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/20076
dc.description.abstractThis study assesses the relation between self-evaluation and the development of learner autonomy (LA) in English as a foreign language (EFL). Using action-research, the investigation included 22 first-year students taking an oral communication and listening comprehension course in English at the Universidad Nacional, Costa Rica. Data collection instruments included weekly plan sheets, student diaries, and student portfolios and were subject to several validity measures. Broadly, findings suggest a connection between self-evaluation and the promotion of LA in EFL in four areas: time management, self-awareness and goal-setting, sense of achievement, and skills integration.es_ES
dc.description.abstractSe analiza la relación entre la autoevaluación del estudiante y el desarrollo de la autonomía en el aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera (ILE). Mediante la investigación-acción, el estudio incluyó veintidós estudiantes de primer ingreso de un curso de comunicación oral y comprensión auditiva de la Universidad Nacional, Costa Rica. Los datos fueron recabados mediante planes semanales, diarios del estudiante y portafolios del estudiante y sometidos a validación metodológica. Se concluye que hay una conexión entre la autoevaluación y el desarrollo de autonomía en el aprendizaje de ILE en cuatro áreas: manejo del tiempo, autoconsciencia, sentido de logro e integración de destrezas.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceLETRAS vol.1, no.67, 2020, pp. 115-144es_ES
dc.subjectAPRENDIZAJEes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectADQUISICIÓN DE SEGUNDO LENGUAJEes_ES
dc.subjectINVESTIGACIÓN ACCIÓNes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectLEARNINGes_ES
dc.subjectACTION RESEARCHes_ES
dc.subjectSECOND LANGUAGE ACQUISITIONes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.titleThe good, the bad and the unthinkable of learner autonomy in EFLes_ES
dc.title.alternative(Lo bueno, lo malo y lo impensable de la autonomía en el aprendizaje de ILE)es_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Literatura y Ciencias del Lenguajees_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15359/rl.1-67.6


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto