Show simple item record

dc.contributor.authorPalmer, Steven
dc.date.accessioned2021-06-24T01:13:27Z
dc.date.available2021-06-24T01:13:27Z
dc.date.issued1988-07-01
dc.identifier.issn1012-9790
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/20401
dc.description.abstractCrítica historiográfica al libro "Consenso y represión: una interpretación sociopolítica de la educación costarricense"m de Astrid Fischel. En él desarrolla una teoría de la educación como aparato oideológico del estado. Y expone que el éxito de la Reforma Educatuva Liberal en Costa Rica sentó las bases de la concreción de un sistema de gobierno por consenso.es_ES
dc.description.abstractHistoriographical criticism of the book "Consensus and repression: a socio-political interpretation of Costa Rican education" by Astrid Fischel. In it he develops a theory of education as an ideological apparatus of the state. And he states that the success of the Liberal Education Reform in Costa Rica laid the foundations for the realization of a system of government by consensus.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEditorial Universidad Nacionales_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRevista de Historia Número 18 julio- diciembre 227-242 1988es_ES
dc.subjectEDUCACIÓNes_ES
dc.subjectESTADOes_ES
dc.subjectEDUCATIONes_ES
dc.subjectSTATEes_ES
dc.subjectCOSTA RICAes_ES
dc.subjectREFORMA DE LA EDUCACIÓNes_ES
dc.subjectEDUCATION REFORMes_ES
dc.titleUn paso adelante, dos atrás: una crítica de consenso y represión de Astrid Fischeles_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Historiaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto