Show simple item record

dc.contributor.advisorVargas Zúñiga, Juan Pablo
dc.contributor.authorNúñez Soto, Rafael
dc.date.accessioned2021-11-03T17:04:02Z
dc.date.available2021-11-03T17:04:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/21857
dc.description.abstractThis essay seeks to help teachers reflect on the importance of catering for dyslexic individuals in the EFL classroom. For this purpose, a general review of the causes and manifestations of dyslexia will be presented, so that teachers can identify students that might have different learning needs. The discussion centers on the necessity of enforcing pedagogical tools that might serve dyslexic students. Hence, aspects such as using modern technology as an ally, providing individualized learning experiences, adapting material, and praising and motivating students will be analyzed. Besides the need to create an inclusive learning environment where students, teachers, relatives, and stockholders become aware of the needs of dyslexic individuals will be addressed. A final consideration of how teachers can offer additional support to dyslexic learners will be discussed.es_ES
dc.description.abstractEste ensayo pretende ayudar a los profesores a reflexionar sobre la importancia de atender a las personas disléxicas en el aula de ILE. Para ello, se presentará una revisión general de las causas y manifestaciones de la dislexia, para que los profesores puedan identificar a los alumnos que puedan tener necesidades de aprendizaje diferentes. La discusión se centra en la necesidad de aplicar herramientas pedagógicas que puedan servir a los alumnos disléxicos. Por lo tanto, se analizarán aspectos como el uso de la tecnología moderna como aliada, la provisión de experiencias de aprendizaje individualizadas, la adaptación del material, el elogio y la motivación de los alumnos. También se abordará la necesidad de crear un entorno de aprendizaje inclusivo en el que alumnos, profesores, familiares y tomadores de decisiones hagan conciencia de las necesidades de los disléxicos. Por último, se analizará cómo los profesores pueden ofrecer apoyo adicional a los alumnos disléxicos.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLANGUAGE TEACHINGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectINCLUSIVE EDUCATIONes_ES
dc.subjectINTEGRATIONes_ES
dc.subjectDYSLEXIAes_ES
dc.subjectTEACHERSes_ES
dc.subjectEDUCATIONAL NEEDSes_ES
dc.subjectEDUCATIONAL TECHNOLOGYes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectEDUCACIÓN INCLUSIVAes_ES
dc.subjectINTEGRACIÓNes_ES
dc.subjectDISLEXIAes_ES
dc.subjectDOCENTESes_ES
dc.subjectNECESIDADES EDUCACIONALESes_ES
dc.subjectTECNOLOGÍA EDUCACIONALes_ES
dc.titlePedagogical strategies to cater for dyslexic learners in the EFL classroomes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcces_ES
una.tesis.numero371.9046 N973pes_ES
dc.description.procedenceDivisión de Educologíaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto