Show simple item record

dc.contributor.authorCoto, Mayela
dc.contributor.authorMora, Sonia
dc.date.accessioned2021-11-19T20:09:28Z
dc.date.available2021-11-19T20:09:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn21531633
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/22090
dc.description.abstractNovice programmers experience a wide set of emotions when they are learning to program. This exploratory study analyzes the emotions experienced by a group of students when solving diverse programming tasks. The goal was to understand if there are gender differences in the emotions reported by the students. A self-report tool to track emotions was used. The results show that, regardless of the type of learning activity, there is a tendency for women to attribute themselves negative emotions to a greater extent, which happens to be the opposite with men. It is concluded that further research is needed to understand the factors that cause these differences.es_ES
dc.description.abstractLos programadores novatos experimentan un amplio conjunto de emociones cuando están aprendiendo a programar. Este estudio exploratorio analiza las emociones que experimenta un grupo de estudiantes al resolver diversas tareas de programación. El objetivo era comprender si existen diferencias de género en las emociones que reportan los estudiantes. Se utilizó una herramienta de autoinforme para rastrear las emociones. Los resultados muestran que, independientemente del tipo de actividad de aprendizaje, existe una tendencia a que las mujeres se atribuyan en mayor medida emociones negativas, lo que pasa a ser lo contrario con los hombres. Se concluye que se necesita más investigación para comprender los factores que causan estas diferencias.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso embargadoes_ES
dc.sourceACM International Conference Proceeding Series 2019es_ES
dc.subjectEMOTIONSes_ES
dc.subjectPROGRAMMING EDUCATIONes_ES
dc.subjectGENDER DIFFERENCESes_ES
dc.subjectHIGHER EDUCATIONes_ES
dc.subjectNOVICE PROGRAMMING STUDENTSes_ES
dc.subjectAPRENDIZAJEes_ES
dc.subjectEDUCACIÓN SUPERIORes_ES
dc.subjectEMOCIONESes_ES
dc.titleAre there any gender differences in students' emotional reactions to programming learning activities?es_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Informáticaes_ES
dc.identifier.doi10.1145/3335595.3335608


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record