Un estudio de caso de la estrategia administrativa basada en comités
Date
2009Author
Vílchez Quesada, Enrique
Ulate Solís, Gaby
Monge Gapper, Ricardo
Metadata
Show full item recordAbstract
Se aplica la teoría de administración curricular para explicar el uso de la estrategia de gestión
por comités en las instituciones de enseñanza general básica y diversificada. Se realiza un estudio de
caso en una institución educativa del casco metropolitano, con características organizacionales comunes
a una realidad nacional que incide en la mala praxis de esta estrategia. Se establecen dentro del estudio
de caso, algunas de las causas de su mal uso en el contexto particular de la institución educativa
UPJRAR, ubicada en Tibás y a la luz de estos resultados, se propone una serie de recomendaciones para mejorar la utilización de la estrategia administrativa basada en comités. The theory of curricular administration is applied in order to explain the use of the strategy
of management committees in institutions of elementary and high school education. A case study is
carried out in an educational institution of the metropolitan area; an institution known for organizational
features that are common in a national reality that affects the malpractice of this strategy. It is
established within the case study, some of causes of its abuse in the particular context of the educational
institution “Unidad Pedagógica José Rafael Araya Rojas” located in the “Tibás, La Florida” community
and in the light of these results, some recommendations are suggested in order to improve the use of the
administrative strategy based on committees.
Collections
The following license files are associated with this item: