Show simple item record

dc.contributor.authorCarranza, Priscilla
dc.contributor.authorTapia , Carolina
dc.date.accessioned2022-06-22T18:00:51Z
dc.date.available2022-06-22T18:00:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1659-0104
dc.identifier.issnEISSN: 2215-3330
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/23324
dc.description.abstractDuring the school year 2020, as in many other educational settings, classes at Universidad Nacional (UNA), Costa Rica, had to be rapidly transformed and adapted so that the pedagogical mediation process could be changed from the traditional face-to-face or in-class sessions to remote learning. This process, certainly, posed varied challenges in terms of the mediation process and technology-related issues, which had to be addressed efficiently in order to guarantee access to education. In this regard, this article is based on the experience lived with two groups of students taking English as a Foreign Language (EFL) in the course of English II (during the II term of 2020), at Campus Omar Dengo, Heredia, which were taught through remote learning. For this qualitative research, data were collected by means of a closed and open-ended questionnaire in which information related to the oral-production activities implemented during classes was gathered. This instrumental case study concludes with three main statements about the implementation of oral-production tasks: a) planning, b) scaffolding, and c) feedback.es_ES
dc.description.abstractDurante el curso lectivo 2020, al igual que en otros contextos educativos, las lecciones en la Universidad Nacional (UNA), Costa Rica, tuvieron que ser transformadas y adaptadas rápidamente; de modo tal, que la mediación pedagógica pudiera ser cambiada del modelo tradicional presencial a la presencialidad remota. Este proceso, ciertamente, planteó desafíos en términos de la mediación pedagógica y de la utilización de medios tecnológicos, adaptaciones que tuvieron que ser atendidas eficientemente para así garantizar el acceso a la educación. En este sentido, este artículo se basa en la experiencia vivida con dos grupos de estudiantes, los cuales llevaron inglés como lengua extranjera en el curso de Inglés II (durante el II ciclo de 2020), en el Campus Omar Dengo, Heredia, impartido mediante la presencialidad remota. Para esta investigación cualitativa, la información fue recolectada mediante un cuestionario (preguntas tanto abiertas como cerradas) en el cual datos acerca de las actividades de producción oral implementadas fueron recopilados. Este estudio de caso instrumental concluye con el análisis y discusión de tres categorías relacionadas con la implementación de actividades de producción oral: a) planeamiento, b) andamiaje educativo, y c) retroalimentación.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRevista Ensayos Pedagógicos 17 (1): 369-386 2022es_ES
dc.subjectEDUCACIÓN POR INTERNETes_ES
dc.subjectEDUCACIÓN A DISTANCIAes_ES
dc.subjectMEDIACIÓN PEDAGÓGICAes_ES
dc.subjectLENGUAS EXTRANJERASes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectESTUDIANTES UNIVERSITARIOSes_ES
dc.subjectONLINE EDUCATIONes_ES
dc.subjectLONG DISTANCE EDUCATIONes_ES
dc.subjectPEDAGOGICAL MEDIATIONes_ES
dc.subjectFOREIGN LANGUAGESes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectUNIVERSITY STUDENTSes_ES
dc.titleImplementation of Oral Production Activities through Remote Learning: A Case Study of EFL Students at Universidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceDivisión de Educologíaes_ES
dc.description.procedenceEscuela de Literatura y Ciencias del Lenguajees_ES
dc.identifier.doihttp://doi.org/10.15359/rep.17-1.16


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto