Show simple item record

dc.contributor.advisorAlvarez Chaves, Alejandra
dc.contributor.authorAzofeifa Vanegas, Ana Elena
dc.contributor.authorPindras Caravaca, Gina
dc.date.accessioned2023-05-11T20:16:06Z
dc.date.available2023-05-11T20:16:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/25440
dc.description.abstractEl propósito de la investigación fue determinar las estrategias didácticas para el aprendizaje del Inglés en la modalidad de educación a distancia que influyen en la producción oral del estudiantado del 8-A en el centro educativo Santa Inés, circuito 02 en Heredia. Para cumplir con el objetivo se incluyeron antecedentes de fuentes tanto nacionales como internacionales. Estas investigaciones se destacan en enseñanza y producción oral del idioma inglés, estrategias didácticas y educación secundaria tanto de manera presencial como a distancia. Para el abordaje teórico del problema de investigación: ¿Cómo influyen las estrategias didácticas utilizadas por el docente de inglés en la producción oral del estudiantado del 8-A del Centro Educativo Santa Inés?, se presentan fundamentos teóricos los cuales evidencian la constante investigación sobre la producción oral en inglés, sin embargo, no se obtiene suficiente sustento teórico sobre la educación a distancia. Por otro lado, la investigación se realizó bajo el paradigma naturalista y enfoque cualitativo. En ella, se contempló un proceso de recolección de datos. Asimismo, se determinó la percepción de los estudiantes con respecto a la importancia del manejo del idioma inglés y se analizó el desempeño de las coordinaciones del centro educativo en cuanto a la labor docente, mediación pedagógica y manejo de la modalidad de educación a distancia. Seguidamente, se analizaron los resultados obtenidos, y con base en ello, se creó una propuesta para el centro educativo en la cual se recomiendan, como parte de las conclusiones, estrategias de trabajo para promover la expresión oral de los estudiantes en educación a distancia.es_ES
dc.description.abstractThe purpose of the research was to determine the didactic strategies for the learning of English in distance learning learning English in the distance education modality that influence the oral production of the students of 8-A in the Santa Inés students of 8-A in the Santa Inés educational center, circuit 02 in Heredia. In order to fulfill In order to meet the objective, background information from both national and international sources was included. These researches stand out in teaching and oral production of the English language, didactic strategies and secondary education, both face-to-face and distance. For the theoretical approach to the research problem: How do the didactic strategies used by the teacher influence the the didactic strategies used by the English teacher in the oral production of the students of the 8-A class of the Santa Inés of the Santa Inés Educational Center, theoretical foundations are presented, which show the constant research on the research on oral production in English, however, there is not enough theoretical support on the theoretical support on distance education is not obtained. On the other hand, the research was conducted naturalistic paradigm and qualitative approach. In it, a process of data collection was contemplated. data collection process was contemplated. Likewise, the students' perception of the importance of the use of language the importance of English language management and the performance of the school's coordinators in terms of the performance of the educational center's coordinators in terms of teaching, pedagogical mediation and the the management of the distance education modality. The results obtained were then analyzed The results obtained were then analyzed, and based on this, a proposal was created for the educational center in which the following recommendations were made, as part of the as part of the conclusions, recommended work strategies to promote the oral expression of students in distance education. oral expression of students in distance education.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEDUCACIÓNes_ES
dc.subjectENSEÑANZAes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectMEDIACIÓNes_ES
dc.subjectEDUCATIONes_ES
dc.subjectLANGUAGE TRAININGes_ES
dc.subjectMEDIATIONes_ES
dc.subjectTEACHINGes_ES
dc.titleEstrategias didácticas para el aprendizaje del Inglés en la modalidad de educación a distancia que influyen en la producción oral del estudiantado del 8A en el centro educativo Santa Inés, circuito 02 en Herediaes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fes_ES
una.tesis.numero11244es_ES
dc.description.procedenceDivisión de Educación Rurales_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto