Show simple item record

dc.contributor.authorLindegaard, Klaus
dc.contributor.authorSegura-Bonilla, Olman
dc.date.accessioned2023-05-16T17:30:30Z
dc.date.available2023-05-16T17:30:30Z
dc.date.issued2014-10-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/25480
dc.description.abstractThe policy of joint implementation is emerging as a new strategy for implementing global environmental aims, especially with regard to regulating the climate change process, where emission source and sink countries agree to develop a joint program upon a mixed argument of partnership and cost-effectiveness. Pros and cons have emerged during the development of this system. Costa Rica is the first country, together with Norway, to launch such a program jointly, and Costa Rica is also the first country developing Carbon Tradable Offset bonds to be sold on the world market as a new commodity. It is hoped that this initiative will help the country and its inhabitants to create better living conditions and economic growth; however, this new institutional transformation and international acceptance of this new instrument are only just beginning to develop. This, therefore, provides a very interesting field for research from a distinct perspective. We chose to start searching for positive or negative impacts at the community level. In this sense the paper deals with questions such as: What happens at the community level?; Is it possible to realize joint implementation with positive local, social and economic impacts?; and What are the necessary conditions for this to become successful.es_ES
dc.description.abstractLa política de implementación conjunta está emergiendo como una nueva estrategia para implementar objetivos ambientales globales, especialmente con respecto a la regulación del proceso de cambio climático, donde los países fuente y sumidero de emisiones acuerdan desarrollar un programa conjunto sobre un argumento mixto de asociación y rentabilidad. Pros y contras han surgido durante el desarrollo de este sistema. Costa Rica es el primer país, junto con Noruega, en lanzar un programa de este tipo en conjunto, y Costa Rica también es el primer país que desarrolla bonos de compensación de carbono negociables para venderse en el mercado mundial como un nuevo producto básico. Se espera que esta iniciativa ayude al país ya sus habitantes a generar mejores condiciones de vida y crecimiento económico; sin embargo, esta nueva transformación institucional y la aceptación internacional de este nuevo instrumento apenas comienzan a desarrollarse. Esto, por lo tanto, proporciona un campo muy interesante para la investigación desde una perspectiva distinta. Elegimos comenzar a buscar impactos positivos o negativos a nivel comunitario. En este sentido el trabajo aborda interrogantes como: ¿Qué sucede a nivel comunitario?; ¿Es posible realizar una implementación conjunta con impactos locales, sociales y económicos positivos?; y Cuáles son las condiciones necesarias para que esto sea exitoso.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Rica.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Rica.es_ES
dc.rightsAcceso embargadoes_ES
dc.sourceRevista Sustainable Forestry, vol.12 2001es_ES
dc.subjectCOSTA RICAes_ES
dc.subjectCAMBIO CLIMATICOes_ES
dc.subjectDESARROLLO SOSTENIBLEes_ES
dc.subjectMERCADO MUNDIALes_ES
dc.subjectMEDIO AMBIENTEes_ES
dc.subjectCLIMATE CHANGEes_ES
dc.subjectSUSTAINABLE DEVELOPMENTes_ES
dc.subjectWORLD MARKETes_ES
dc.subjectENVIRONMENTes_ES
dc.titleJoint implementation in Costa Rica: A case study at the community leveles_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceCentro Internacional de Política Económica para el Desarrollo Sosteniblees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record