Show simple item record

dc.contributor.advisorZúñiga Vargas, Juan Pablo
dc.contributor.authorLopez Cerdas, Cristopher
dc.date.accessioned2023-10-23T16:38:04Z
dc.date.available2023-10-23T16:38:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/26734
dc.description.abstractHeterogeneous groups, also called mixed ability groups or classes, are one of the most challenging student populations for English as a Foreign Language (EFL) teachers. Currently, the lack of contextual research on the realities of heterogeneous groups in Costa Rica has created a need to collect important constructive aspects that could help teachers with heterogeneous groups. This paper, summarizes key guidelines that Costa Rican teachers can follow to initially understand what heterogeneous groups are and how to address them with a differentiated instruction (DI) approach while considering the students’ needs, group work, a student-centered approach, and learning styles, to follow an informed path in teaching mixed ability students.es_ES
dc.description.abstractLos grupos heterogéneos, también llamados grupos de habilidades mixtas, son una de las poblaciones estudiantiles más desafiantes para los profesores de inglés como lengua extranjera. Actualmente, la falta de investigación contextualizada sobre las realidades de los grupos heterogéneos en Costa Rica ha creado la necesidad de recopilar aspectos constructivos importantes que puedan ayudar a los profesores con grupos heterogéneos. En este ensayo, se ha desarrollado una guía resumen de aspectos claves que los profesores de Costa Rica puedan seguir, inicialmente para entender qué son los grupos heterogéneos y cómo afrontarlos al seguir un enfoque de instrucción diferenciada (ID) y al mismo tiempo considerar las necesidades de los estudiantes, el trabajo en grupo, el enfoque centrado en el estudiante y los estilos de aprendizaje para avanzar en un camino informado hacia la enseñanza de los estudiantes con habilidades mixtas.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectAPTITUDESes_ES
dc.subjectENSEÑANZA PRIMARIAes_ES
dc.subjectLANGUAGE TEACHINGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectPRIMARY EDUCATIONes_ES
dc.titleThe usage of a differentiated instruction strategy to teach heterogeneous english groups in a Costa Rican contextes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcces_ES
una.tesis.numero418.0071 L864ues_ES
dc.description.procedenceDivisión de Educologíaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto