Search
Now showing items 1-10 of 11
La traducción como herramienta para la enseñanza-aprendizaje de idiomas (caso de colegios técnicos-profesionales del Ministerio de Educación Pública)
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2007)
El siguiente trabajo de investigación expone el tema de la traducción como herramienta útil para la enseñanza-aprendizaje del inglés como idioma extranjero y el papel que desempeña esta última dentro de los Colegios ...
The importance of developing our teaching philosophy as EFL professionals
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2010)
Creating our own teaching philosophy is an innovative practice
and it should be a meaningful part of ourselves as language teachers
since it states our learning experiences, goals, beliefs, level of
professionalism and ...
Implementing Guided-Discovery Grammar Learning
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2020-07-06)
This inquiry explores the implementation of guided discovery as a means to promote analyzing and reasoning skills in the study of grammar in the English as a Foreign Language (EFL) class. A grammar guided discovery ...
Temporalidad, aspecto y estructura discursiva
(2012-11-09)
En esta ponencia se describirá una característica de la interlengua de estudiantes universitarios del inglés como lengua extranjera, en particular, su forma de emplear el aspecto progresivo en relatos narrativos en inglés. ...
Constructivism and ICTs to Improve Language Skills
(2012-11-09)
Insights towards native and non-native ELT educators
(2012-11-09)
Limonese creole interferecen in english as a foreign language : a descriptive study of aural and visual stimuli in fifth grade at IEGB Limon 2000.
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2015)
El siguiente es un estudio descriptivo el cual presenta la tendencia de cinco estudiantes nativo-hablantes del criollo limonense de usar fonemas del criollo cuando tratan de hablar en inglés en la escuela. Este estudio se ...