Search
Now showing items 1-5 of 5
Contributing to the OER movement: A practical experience
(IEEE, 2017)
Open educational resources (OER) propose a culture of sharing to make knowledge a good for humanity. The educational field recognizes the potential of OER to expand access to education and the Information and Communication ...
Experiencia de los estudiantes de primer año de la carrera de Ingeniería en Sistemas de Información sobre el uso de sistemas de control de versiones como mecanismo para el trabajo colaborativo
(Universidad Nacional (Costa Rica), 2020)
El presente trabajo da a conocer la percepción de los estudiantes de primer año de la Carrera de
Ingeniería en Sistemas de Información de la Universidad Nacional de Costa Rica acerca de los
respaldos de sus documentos ...
To what extent are faculty ready to participate in the OER movement? The case of the Informatics School, UNA
(Sociedad Argentina de Informática e Investigación Operativa (SADIO), 2017-09)
The success and sustainability of the Open Educational Resources (OER) movement depends to a large extent on large-scale participation in the use and production of educational resources. The aim of this paper was to explore ...
Ejemplo de la incursión de las mujeres en la robótica La experiencia en el proyecto Proyecto Formación de Formadores en Robótica para Colegios en áreas Vulnerables de Costa Rica
(UTN - Fac. Regional de Córdoba, 2017)
En este trabajo se presentan dos resultados obtenidos por el proyecto Formación de Formadores en Robótica para Colegios en Áreas Vulnerables de Costa Rica. En primer lugar, se presentan las actividades y resultados de las ...
Teaching E-Commerce in Support of Costa Rican SMEs due to the COVID-19 Pandemic
(Universidad Nacional (Costa Rica), 2022)
This article presents the experiences obtained with the integration of the course “EIF-439O Uso Estratégico del Comercio Electrónico”, taught at the School of Informatics of the Universidad Nacional de Costa Rica, with the ...