Search
Now showing items 1-10 of 66
R2D2: an effective model to incorporate ICTs in the EFL classroom?
(Universidad de Costa Rica. Instituto de Investigación en Educación (INIE), 2020-01-01)
Information and Communication Technologies (ICT) in English language teaching have become
effective tools to boost meaningful learning. In an EFL environment, the need to apply a model to incorporate web tools and free ...
USEWRITE: Useful Writing Techniques to Improve High-School Students' Descriptive Writing
(Editorial Universidad Nacional, 2010-05-30)
Se analizan y recomiendan algunas técnicas de redacción, para promover la escritura de párrafos descriptivos, entre estudiantes de secundaria o principiantes. El estudio parte de los resultados obtenidos en una investigación ...
La integración de la extensión, la docencia y la investigación universitarias: el caso del Proyecto Team-UNA de la Sede Regional Brunca
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2018-01-01)
En la búsqueda de la calidad en la relación extensión-docencia-investigación se evidencia la necesidad de estar en constante replanteamiento de estrategias de integración. El Proyecto Team-UNA de la Sede Regional Brunca ...
Universitarios con conciencia social y humanista: el caso Team-UNA
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2016-07-01)
El proyecto Team-UNA tiene como objetivo principal gestionar la participación de estudiantes de la carrera Bachillerato en la Enseñanza del Inglés como tutores de estudiantes de secundaria de la comunidad. A través ...
Pragmatics in EFL teaching building meaning beyond words through the use of videos
(Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2016)
Pragmatics, a seemingly unexplored area by most EFL teachers nowadays, offers a number of language competencies in order to convey and understand meaning successfully. It is worth mentioning that an EFL setting does not ...
Fortalecimiento del liderazgo pedagógico en docentes de inglés en servicio a través de Redes de Educación Continua (REEDUCO) Sede Regional Brunca
(Escuela de Administración Educativa, Universidad de Costa Rica, 2017-01-01)
Se presentan los resultados de una investigación que se enmarca dentro del modelo investigación-acción, en donde se planteó la necesidad de indagar sobre mecanismos para promover el liderazgo pedagógico en docentes de ...
The STAR framework: towards a more communicative EFL class
(Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2020)
English instruction needs to be transformed to provide learners with a suitable environment
that allows them to interact in real life situations. For this reason, Task-based
Instruction (TBI) has been included into a ...
A closer look into learner autonomy in the EFL classroom
(Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2013)
Learner autonomy in the English as a Foreign Language (EFL) class-room involves conscious, reflective decisions and explicit procedures from students. When students participate actively, the process of internalizing the ...
Folktales and Short Stories to Blend Culture and Language Competence
(Editorial Universidad Nacional, 2020-07-20)
The aim of this research is to study the use of literature-based cultural material to reinforce speaking and writing skills by using folktales (general culture) and short stories (home culture) in oral and written expression ...
Programa CI-UNA- English ACCESS Microscholarship: promoviendo el desarrollo académico y profesional de estudiantes de educación secundaria de Pérez Zeledón
(Editorial Universidad Nacional, 2016-07-01)
El programa CI-UNA- English Access Microschorlaship se desarrolla en la comunidad de San Isidro, Pérez Zeledón, por primera vez a partir de una alianza del Centro de Idiomas, Universidad Nacional, sede regional Brunca ...