Show simple item record

dc.contributor.authorLópez Morales, Cecilia
dc.contributor.authorLópez Barboza, Ana
dc.date.accessioned2020-10-26T23:56:28Z
dc.date.available2020-10-26T23:56:28Z
dc.date.issued2020-09-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/18442
dc.descriptionProyecto TEAM-UNAes_ES
dc.description.abstractTeam-UNA is a project of Universidad Nacional Costa Rica addressed to reinforce the four basic English skills in high school students from Coto Regional Headquarter. Its outcomes involve both participants of the project, the academician in charge and the students of the English teaching major, chosen as tutors, committed to successfully leading the learning process throughout the school year. The social impact generated by Team-UNA is made apparent by providing access to a second language learning process without the need of paying tuition. This project’s aim is to foster social engagement with the community and different high schools in the region, through a humanistic vision. It blends linguistic knowledge and cultural sharing into an interactive environment that is essential for students’ success. By being involved in authentic tasks as outlined in the syllabus of the Ministry of Public Education (MEP) learners enhance language competence. The findings of this research reveal the social impact, from the participants’ perspective, generated by Team-UNA, and the community ties Universidad Nacional establishes.es_ES
dc.description.abstractTeam-UNA es un proyecto de la Universidad Nacional de Costa Rica dirigido a reforzar las cuatro habilidades básicas de inglés en estudiantes de secundaria de la sede regional de Coto. Su contribución involucra tanto a los participantes del proyecto, al académico a cargo y a los estudiantes de la especialidad de enseñanza de inglés, elegidos como tutores, quienes están comprometidos a liderar con éxito el proceso de aprendizaje a lo largo del año escolar. El impacto social generado por Team-UNA se hace evidente al proporcionar acceso a un proceso de aprendizaje de un segundo idioma sin la necesidad del pago de la enseñanza. El objetivo de este proyecto es fomentar el compromiso social con la comunidad y las diferentes escuelas secundarias de la región a través de una visión humanista. Este proyecto combina el conocimiento lingüístico y el intercambio cultural en un entorno interactivo que es esencial para el éxito de los estudiantes. Al estar involucrado en tareas auténticas como se describe en el plan de estudios del Ministerio de Educación Pública (MEP), los alumnos mejoran la competencia lingüística. Los resultados de esta investigación revelan el impacto social, desde la perspectiva de los participantes generado por Team-UNA y los vínculos comunitarios que establece la Universidad Nacional.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherInstituto Tecnológico Superior de la Sierra Negra de Ajalpanes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectUNIVERSIDAD NACIONAL (COSTA RICA)es_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectTUTORES (EDUCACIÓN)es_ES
dc.subjectEXTENSIÓN SOCIALes_ES
dc.subjectEXTENSIÓN UNIVERSITARIAes_ES
dc.subjectRESPONSABILIDAD SOCIALes_ES
dc.subjectEDUCACIÓNes_ES
dc.subjectENSEÑANZA SECUNDARIAes_ES
dc.subjectNATIONAL UNIVERSITY (COSTA RICA)es_ES
dc.subjectLANGUAGE TEACHINGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectTUTORS (EDUCATION)es_ES
dc.subjectSOCIAL OUTREACHes_ES
dc.subjectUNIVERSITY EXTENSIONes_ES
dc.subjectSOCIAL RESPONSIBILITYes_ES
dc.subjectEDUCATIONes_ES
dc.subjectSECONDARY EDUCATIONes_ES
dc.titleTeam-UNA: the social and linguistic impact on the Coto regional headquarter: a perspective from the participant studentses_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794es_ES
dc.description.procedenceSede Regional Brunca, Campus Cotoes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto