Show simple item record

dc.contributor.authorRodríguez Chaves, José David
dc.contributor.authorEspinoza-Murillo, Ligia
dc.date.accessioned2021-05-12T21:53:33Z
dc.date.available2021-05-12T21:53:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1659-1933
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/19479
dc.description.abstractEste estudio analiza las prácticas de corrección de errores empleadas en tres cursos conversacionales en la producción oral dentro del aula. Este se realizó en el Centro de Estudios en Inglés Conversacional (CEIC), de la Universidad Nacional en la Sede Interuniversitaria de Alajuela, en el cuarto bimestre de 2014, con un grupo de estudiantes de nivel principiante, otro de intermedio y uno de avanzado. Durante el estudio, los estudiantes desarrollaron actividades de producción oral; en estas se anotaron los errores, técnicas de corrección, las actividades en las que los estudiantes participaron y su respuesta ante la corrección realizada. Se implementaron diversos métodos de recolección de datos como observaciones no participativas, encuestas y cuestionarios. Los resultados demostraron que los errores fueron corregidos en la mayoría de los casos, y que las estrategias de corrección fueron efectivas de acuerdo con el nivel de dominio de idioma de los estudiantes.es_ES
dc.description.abstractThis study analyzes corrective feedback practices implemented by three teachers of conversational courses in oral production skills carried out in a classroom setting. It was conducted in the Centro de Estudios en Inglés Conversacional (CEIC), outreach program at the Universidad Nacional, Alajuela Site, in the fourth bimester in 2014 with three different proficiency level groups: beginner, intermediate, and advanced conversational English as a Foreign Language students. Throughout the study, students developed a series of oral production activities; in these activities the mistakes made, the correction techniques implemented, the type of activity in which students participated, and the responses after providing feedback were recorded. To collect the necessary information, several data collection methods such as participant observation, surveys with students, and questionnaires with teachers were administered. The results showed that student mistakes were corrected in most cases, and that corrective feedback techniques were effective according to the learners’ proficiency level.es_ES
dc.language.isoIngléses_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas, N° 24, 2016 / 295-316 / ISSN: 1659-1933es_ES
dc.subjectLENGUAJE Y LENGUASes_ES
dc.subjectAPRENDIZAJEes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectLANGUAGE AND LANGUAGESes_ES
dc.subjectLEARNINGes_ES
dc.subjectLANGUAGE TRAININGes_ES
dc.titleCorrective Feedback in Conversation Courses at CEIC, Alajuela Sitees_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Literatura y Ciencias del Lenguajees_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto