Show simple item record

dc.contributor.authorZamora Salazar, Eduardo
dc.contributor.authorChaves Carballo, Olga
dc.date.accessioned2021-05-24T21:49:34Z
dc.date.available2021-05-24T21:49:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1659-1933
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/19660
dc.description.abstractEste estudio se enfoca en el conocimiento y comprensión de diversas culturas y el desarrollo de técnicas y actividades que promuevan el aprendizaje de tales valores en el aula. El estudio se realizó por cuatro meses con diez profesores de inglés, quienes cursan la Maestría en Segundas Lenguas y Culturas de la Universidad Nacional. Los participantes diseñaron planeamientos que incorporan temas culturales, observaron lecciones, brindaron y recibieron aportes con sus colegas, plantearon una unidad didáctica para el aprendizaje de aspectos culturales, crearon un blog sobre sus experiencias y reflexionaron sobre técnicas de enseñanza de cultura en sus clases.es_ES
dc.description.abstractThis paper analyzes how ten in-service teachers currently studying in the Master’s Program in Second Languages and Cultures at Universidad Nacional have undergone a four-month process which focused on their growth in multicultural competencies for cross-cultural communication, cultural awareness and understanding, and the development of techniques and activities to promote the learning of such values in their classes. The participants designed lesson plans that addressed cultural topics, provided and received peer feedback, conducted peer-teaching observations, put together a didactic unit for teaching culture, created a blog about their experiences, and reflected about ways to teach culture in their classes.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas, N° 14, 2011 / 283-303 / ISSN: 1659-1933es_ES
dc.subjectCULTURAes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectCULTUREes_ES
dc.subjectLANGUAGE TRAININGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.titleTeaching Culture in the Foreign Language Classroom: A Reflective Modeles_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Literatura y Ciencias del Lenguajees_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto