Show simple item record

dc.contributor.authorVargas Barquero, Vivian
dc.contributor.authorGuzmán Arce, Natin Gerardo
dc.date.accessioned2021-06-10T00:43:25Z
dc.date.available2021-06-10T00:43:25Z
dc.date.issued2020-02-20
dc.identifier.issn1409-424X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/20077
dc.description.abstractM-learning utilizes handheld electronic devices as didactic tools for facilitating learning and teaching within real-time access in the language classroom. Current studies on m-learning suggest that the incorporation of electronic devices can lead to greater student engagement and better performance. Using a questionnaire, 22 professors from the major Bachelor’s in the Teaching of English as a Foreign Language from the Universidad Nacional (Costa Rica) were surveyed about how mobile devices are being implemented in the language classroomes_ES
dc.description.abstractEl aprendizaje móvil utiliza dispositivos electrónicos como procedimiento didáctico para el aprendizaje en la clase en tiempo real. Estudios recientes sobre aprendizaje móvil sostienen que el uso de estos dispositivos mejora la participación y el rendimiento académico del estudiante. Mediante un cuestionario se consultó a veintidós profesores del Bachillerato en la Enseñanza del Inglés en la Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje (ELCL) de la Universidad Nacional de Costa Rica, para recabar sobre el modo en que los dispositivos móviles se usan el clase.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceLETRAS vol.1 no.67, 2020, pp. 145-175es_ES
dc.subjectAPRENDIZAJEes_ES
dc.subjectPEDAGOGÍAes_ES
dc.subjectTELÉFONOS INTELIGENTESes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectLEARNINGes_ES
dc.subjectPEDAGOGYes_ES
dc.subjectSMARTPHONESes_ES
dc.subjectLANGUAGE TRAININGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.titleEl aprendizaje móvil : enfoque integrador para aumentar la participación de los estudianteses_ES
dc.title.alternative(El aprendizaje móvil: enfoque integrador para aumentar la participación de los estudiantes)es_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Literatura y Ciencias del Lenguajees_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15359/rl.1-67.7


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto