Show simple item record

dc.contributor.authorhttps://orcid.org/0000-0003-4040-8062
dc.contributor.authorhttps://orcid.org/0000-0001-7936-8112
dc.contributor.authorSevilla Morales, Henry
dc.contributor.authorChaves Fernández, Lindsay
dc.date.accessioned2021-06-10T16:38:39Z
dc.date.available2021-06-10T16:38:39Z
dc.date.issued2020-07-06
dc.identifier.issn1409-424X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/20084
dc.description.abstractThis study analyzes the opinions of a group of three English as a Foreign Language programs, on the washback effects of board-based oral tests on the students’ language proficiency and foreign language anxiety levels, and on the professors’ instructional choic-es and decision making. With purposive sampling strategies and triangulation techniques, strong washback effects on learners’ for-eign language anxiety levels and professors’ instructional choices, with lesser effects on learners’ proficiency levels and instructors’ decision making, were identified.es_ES
dc.description.abstractEl estudio analiza las opiniones de un grupo de estudiantes de tres programas de Inglés como Lengua Extranjera, sobre el efecto colateral de los exámenes orales por tribunal en su dominio lingüístico y niveles de ansiedad, y la metodología y la toma de decisiones por parte del profesor. Mediante técnicas de muestreo intencional y diversas técnicas de triangulación, se detecta un considerable efecto colateral de estos exámenes en los niveles de ansiedad de los estudiantes y en la metodología de clase, así como en su dominio lingüístico y la toma de decisiones por parte del profesor.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceLETRAS vol. no.68, 2020, pp. 199-238es_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectEXÁMENESes_ES
dc.subjectMETODOLOGÍAes_ES
dc.subjectLINGUISTICAes_ES
dc.subjectLINGUISTICSes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectEXAMINATIONSes_ES
dc.subjectLANGUAGE TRAININGes_ES
dc.subjectMETHODOLOGYes_ES
dc.titleWashback Effects of Board-Based Speaking Testses_ES
dc.title.alternative(Efectos colaterales de los exámenes orales por tribunal)es_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Literatura y Ciencias del Lenguajees_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15359/rl.2-68.8


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto