Show simple item record

dc.contributor.authorAchoy Solano, Daniela
dc.date.accessioned2021-06-11T22:26:46Z
dc.date.available2021-06-11T22:26:46Z
dc.date.issued2020-07-06
dc.identifier.issn1409-424X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/20139
dc.description.abstractThis inquiry explores the implementation of guided discovery as a means to promote analyzing and reasoning skills in the study of grammar in the English as a Foreign Language (EFL) class. A grammar guided discovery learning-based action plan was analyzed based. This study acknowledges the need to develop analytical and reasoning skills when learning grammar and highlights the relevance of reflecting upon current teaching practices to attain effective grammar learninges_ES
dc.description.abstractEsta investigación explora la implementación del aprendizaje por descubrimiento guiado para promover habilidades de análisis y ra-zonamiento al estudiar gramática, en cuanto al inglés como lengua extranjera Se analiza un plan de acción basado en el aprendizaje de gramática por descubrimiento guiado. Se plantea la necesidad de desarrollar habilidades de análisis y razonamiento en el apren-dizaje de la gramática y se destaca la importancia de reflexionar durante las prácticas de enseñanza para lograr un eficaz aprendi-zaje gramatical.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceLetras vol. no.68 143-173 2020es_ES
dc.subjectINGLESes_ES
dc.subjectGRAMÁTICAes_ES
dc.subjectMÉTODOS DE APRENDIZAJEes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectGRAMMARes_ES
dc.subjectLEARNING METHODSes_ES
dc.subjectLANGUAGE TEACHINGes_ES
dc.titleImplementing Guided-Discovery Grammar Learninges_ES
dc.title.alternative(La Implementación del aprendizaje de la gramática por descubrimiento guiado)es_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Literatura y Ciencias del Lenguajees_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15359/rl.2-68.6


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto