Show simple item record

dc.contributor.authorMejías Gonzáles, Ivania
dc.date.accessioned2021-09-10T20:02:01Z
dc.date.available2021-09-10T20:02:01Z
dc.date.issued2017-01-01
dc.identifier.issn2215-4078
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/21137
dc.description.abstractLand art in the English class is a proposal to promote environmental awareness in a group of 30 students from the Integrated English Course Three at Sección Regional Huetar Norte y Caribe, National University Sarapiqui Campus, Costa Rica. The base of this proposal is the development of class activities under the concepts of the Suggestopedia methodology, by Georgi Lozanov, and some aspects of the holistic approach. This proposal responds to the necessity of encouraging the topic of Mother Earth and its importance. Environmental awareness is a fundamental attitude to start changing actions. Suggestopedia proposes to enable students to learn a language in a relaxing atmosphere, full of stimuli that liberate them from the restrictive influences and rigor that more traditional classroom settings usually have (Chastain, 1988, p.104; cited in Omaggio, 1993, p.117). The group of students previously mentioned attended a class where the atmosphere was comfortable and relaxing. To stimulate the senses, the teacher used attractive pictures, colorful card phrases related to the topic, baroque music, videos, songs, soft aroma, and, finally, the contact with nature elements to express a message. As a result, many students had positive reactions toward the class activities. They considered this class methodology different, more interesting, and more meaningful than the traditional classes. They felt more motivated and less stressed to express themselves in English. Students produced some posters and land art videos to express their concerns, feelings, and reflections regarding the environmental topic. In conclusion, this group could give an environmental message in English in a satisfactory way.es_ES
dc.description.abstractLand art en la clase de inglés es una propuesta para promover la conciencia ambiental en un grupo de 30 estudiantes del Tercer Curso Integrado de Inglés, en la Sección Regional Huetar Norte y Caribe, Campus de Sarapiquí, Universidad Nacional de Costa Rica. La base de esta propuesta es el desarrollo de actividades de clase con base en los conceptos de la metodología de la Sugestopedia, de Georgi Lozanov, y algunos aspectos del abordaje holístico. Esta propuesta responde a la necesidad de promover el tema de la Madre Tierra y su importancia. La conciencia ambiental es una actitud fundamental para iniciar acciones de cambio. La Sugestopedia propone a los estudiantes el aprendizaje de un idioma en una atmósfera de relajación, lleno de estímulos que los libera de influencias restrictivas y rigor que tienen muchas clases tradicionales (Chastain, 1988, p.104; cited in Omaggio, 1993, p.117) El grupo de estudiantes antes mencionado estuvo en una clase donde había un ambiente confortable y relajado. Para estimular los sentidos, el profesor utilizó imágenes atractivas, tarjetas de colores relacionadas con los temas, música barroca, videos, canciones, un aroma suave y, finalmente, el contacto con elementos de la naturaleza para expresar un mensaje. Como resultado, muchos estudiantes tuvieron reacciones positivas hacia las actividades en clase. Ellos consideraron esta metodología en clase diferente, más interesante y más significativa que la clase tradicional. Se sintieron motivados y menos estresados para expresarse en inglés. Los estudiantes produjeron algunos pósteres y videos de Land art para expresar sus preocupaciones, sentimientos y reflexiones con relación al tema ambiental. En conclusión, este grupo pudo transmitir un mensaje en inglés sobre el ambiente de manera satisfactoriaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Rica, Sección Regional Huetar Norte y Caribees_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceNuevo Humanismo. Revista del Centro de Estudios Generales Vol. 5(1), Enero – Junio, 2017es_ES
dc.subjectLAND ARTes_ES
dc.subjectCONCIENCIA (MORAL)es_ES
dc.subjectENGLISH CLASSes_ES
dc.subjectPROTECCIÓN AMBIENTALes_ES
dc.subjectENVIRONMNETes_ES
dc.subjectCAMPUS SARAPIQUÍes_ES
dc.subjectSUGESTOPEDIAes_ES
dc.titleLand Art in the English Class: A Proposal of Environmental Awareness Activities through Holistic Methodses_ES
dc.title.alternativeLand Art en la clase de inglés: una propuesta de conciencia ambiental mediante métodos holísticoses_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15359/rnh.5-1.4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto