Show simple item record

dc.contributor.authorEspinoza Pizarro, Rafael Ángel
dc.contributor.authorOsorio Saez, Eliana Maria
dc.contributor.authorERYILMAZ, NURULLAH
dc.contributor.authorSandoval-Hernandez, Andres
dc.contributor.authorYui yip, Lau.
dc.contributor.authorBarahona, Elma
dc.contributor.authorBhatti, Adil Anwar
dc.contributor.authorOfoe, Godfried Caesar.
dc.contributor.authorCastro Ordóñez, Leví Astul
dc.contributor.authorCortez Ochoa, Artemio Arturo
dc.contributor.authorFonseca Aguilar, Esther
dc.contributor.authorIsac, Maria Magdalena
dc.contributor.authorDhanapala, Kusumi Vasantha
dc.contributor.authorKameshwara, Kalyan Kumar
dc.contributor.authorMARTINEZ, YSRAEL
dc.contributor.authorMekonnen (PhD), Geberew Tulu
dc.contributor.authorMejía, José Fernando
dc.contributor.authorMiranda, Catalina
dc.contributor.authorMoh'd, Shehe Abdalla
dc.contributor.authorMorales Ulloa, Ricardo
dc.contributor.authorMorgan, K Kayon
dc.contributor.authorMorgan, Thomas Lee
dc.contributor.authorMori, Sara
dc.contributor.authorNde, Forti Ebenezah
dc.contributor.authorPanzavolta, Silvia
dc.contributor.authorParcerisa, Lluís
dc.contributor.authorPaz Delgado, Carla Leticia
dc.contributor.authorPicardo, Oscar
dc.contributor.authorPiñeros, Carolina
dc.contributor.authorRivera-Vargas, Pablo
dc.contributor.authorRosa, Alessia
dc.contributor.authorSaldarriaga, Lina Maria
dc.contributor.authorSilveira Aberastury, Adrián
dc.contributor.authorTang, YM
dc.contributor.authorTaniguchi, Kyoko
dc.contributor.authorTreviño, Ernesto
dc.contributor.authorValladares Celis, Carolina
dc.contributor.authorVillalobos, Cristóbal
dc.contributor.authorZhao, Dan
dc.contributor.authorZionts, Allison
dc.date.accessioned2021-10-04T20:46:07Z
dc.date.available2021-10-04T20:46:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn23523409
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/21455
dc.descriptionSe seleccionó la licencia Creative Commons para este envío. El documento trae lo siguiente: © 2021 The Author(s). Published by Elsevier Inc. This is an open access article under the CC BY license (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) (En caso de duda consultar a Meilyn Garro).es_ES
dc.description.abstractThis data article describes the dataset of the International COVID-19 Impact on Parental Engagement Study (ICIPES). ICIPES is a collaborative effort of more than 20 institutions to investigate the ways in which, parents and caregivers built capacity engaged with children's learning during the period of social distancing arising from global COVID-19 pandemic. A series of data were collected using an online survey conducted in 23 countries and had a total sample of 4,658 parents/caregivers. The description of the data contained in this article is divided into two main parts. The first part is a descriptive analysis of all the items included in the survey and was performed using tables and figures. The second part refers to the construction of scales. Three scales were constructed and included in the dataset: ‘parental acceptance and confidence in the use of technology’, ‘parental engagement in children's learning’ and ‘socioeconomic status’. The scales were created using Confirmatory Factor Analysis (CFA) and Multi-Group Confirmatory Analysis (MG-CFA) and were adopted to evaluate their cross-cultural comparability (i.e., measurement invariance) across countries and within sub-groups. This dataset will be relevant for researchers in different fields, particularly for those interested in international comparative education.es_ES
dc.description.abstractEste artículo describe el conjunto de datos de la International COVID-19 Impact on Parental Engagement Study (ICIPES). ICIPES es un esfuerzo colaborativo de más de 20 instituciones para investigar las formas en que los padres y cuidadores construyen de manera comprometida el aprendizaje de los niños durante el período del distanciamiento social derivado de la pandemia mundial de COVID-19. Se recopiló una serie de datos mediante una encuesta en línea realizada en 23 países y tuvo una muestra total de 4.658 padres / cuidadores. La descripción de los datos contenidos en este artículo se divide en dos partes principales: la primera parte es un análisis descriptivo de todos los ítems incluidos en la encuesta y se realizó mediante tablas y figuras. La segunda parte se refiere a la construcción de escalas. Se construyeron e incluyeron tres escalas en el conjunto de datos: "aceptación de los padres y confianza en el uso de la tecnología”, “participación de los padres en el aprendizaje de los niños" y "nivel socioeconómico”. Las escalas se crearon utilizando Confirmatory Factor Analysis (CFA) y Multi-Group Confirmatory Analysis (MG-CFA) y fueron adoptados para evaluar su comparabilidad intercultural (es decir, invariancia de medición) entre países y dentro de subgrupos. Este conjunto de datos será relevante para investigadores en diferentes campos, particularmente para aquellos interesados en educación comparada.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Bath, Reino Unidoes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Politécnica de Hong Konges_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Karachi, Pakistánes_ES
dc.description.sponsorshipServicio de Educación de Ghana, Ghanaes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Bristol, Reino Unidoes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Colombo, Sri Lankaes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad KU Leuven, Bélgica.es_ES
dc.description.sponsorshipPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Tasmania, Australiaes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de los Andes, Colombiaes_ES
dc.description.sponsorshipPontificia Universidad Católica de Chilees_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Estatal de Zanzíbar, Tanzaniaes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Hartford, Estados Unidoses_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad del Sagrado Corazón, Estados Unidoses_ES
dc.description.sponsorshipUniversità Telematica degli Studi , Italiaes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Yaundé, Camerúnes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Estatal de Arizona, Estados Unidoses_ES
dc.description.sponsorshipCorporación Colombiana de Padres y Madres - Red PaPaz, Colombiaes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Autónoma de Barcelona, Españaes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de la República, Uruguayes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Hiroshima, Japónes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Londres, Reino Unidoes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherElsevier Inc.es_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceData in Brief vol.35 1-18 2021es_ES
dc.subjectCOVID-19es_ES
dc.subjectPARENTAL ENGAGEMENTes_ES
dc.subjectACCEPTANCEes_ES
dc.subjectCONFIDENCEes_ES
dc.subjectSOCIOECONOMIC STATUSes_ES
dc.subjectCFAes_ES
dc.subjectMG-CFAes_ES
dc.subjectRELACIONES PADRES-ESCUELAes_ES
dc.subjectAPRENDIZAJEes_ES
dc.subjectNIÑOSes_ES
dc.subjectEDUCACIÓN POR INTERNETes_ES
dc.subjectASPECTOS ECONÓMICOSes_ES
dc.subjectEDUCACION COMPARADAes_ES
dc.titleSurvey data on the impact of COVID-19 on parental engagement across 23 countrieses_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceDivisión de Educación Básicaes_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1016/j.dib.2021.106813


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto