Show simple item record

dc.contributor.authorHernández Ruiz, Irene
dc.contributor.authorGómez Fernández, Carolina
dc.contributor.authorFonseca Solano, Pedro
dc.date.accessioned2022-02-07T15:41:19Z
dc.date.available2022-02-07T15:41:19Z
dc.date.issued2020-11
dc.identifier.isbn97884090222544
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/22527
dc.description.abstractThis article shows the results and achievements obtained during a five-year period in the project: "Training of Trainers in Robotics in schools in vulnerable areas of Costa Rica", which has aimed to train secondary school teachers in the area of educational robotics so that in turn they can replicate their knowledge with high school youth, both in the greater metropolitan area and in rural areas of Costa Rica. The trained youth have managed to have a recreational and educational space to put programming concepts into practice using the Lego EV3 tool as a means of learning. The project has been developed jointly by the School of Informatics of the National University, the Costa Rican Institute on Drugs and the Ministry of Public Education of Costa Rica.es_ES
dc.description.abstractEste artículo muestra los resultados y logros obtenidos durante un quinquenio en el proyecto: “Formación de Formadores en Robótica en escuelas de zonas vulnerables de Costa Rica”, que ha tenido como objetivo capacitar a docentes de secundaria en el área de robótica educativa para que a su vez puedan replicar sus conocimientos con jóvenes de secundaria, tanto en el mayor área metropolitana y en las zonas rurales de Costa Rica. Los jóvenes formados han logrado tener un espacio recreativo y espacio educativo para poner en práctica conceptos de programación utilizando la herramienta Lego EV3 como medio de aprendizaje. El proyecto ha sido desarrollado en conjunto por la Facultad de Informática de la Universidad Nacional, el Instituto Costarricense de Drogas y el Ministerio de Educación Pública de Costa Rica.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Las Palmas de Gran Canariaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceVII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TACes_ES
dc.subjectPROGRAMMINGes_ES
dc.subjectTECHNOLOGYes_ES
dc.subjectEDUCATIONes_ES
dc.subjectLEGO EV3es_ES
dc.subjectPROGRAMACIÓNes_ES
dc.subjectTECNOLOGÍAes_ES
dc.subjectEDUCACIÓNes_ES
dc.subjectEDUCACIÓN SECUNDARIAes_ES
dc.subjectROBÓTICAes_ES
dc.subjectROBOTICSes_ES
dc.titleUn quinquenio del proyecto formación de formadores en robótica: La experiencia de un proyecto de extensión universitaria en Costa Ricaes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_8544es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Informáticaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto