Show simple item record

dc.contributor.advisorCarr, Paul B.
dc.contributor.authorHernandez, Dora
dc.date.accessioned2022-03-07T16:37:45Z
dc.date.available2022-03-07T16:37:45Z
dc.date.issued2021-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/22720
dc.descriptionCopyright: Database copyright ProQuest LLC; ProQuest does not claim copyright in the individual underlying works. Para visualizar el enlace puede acceder al siguiente enlace: https://www.proquest.com/pq1academic/docview/2592975326/abstract/1F295797B39946CDPQ/1?accountid=37045
dc.description.abstractTo become increasingly self-directing and autonomous learners, adults must be able to take responsibility for their lives. In the context of higher education, one of the most important goals is to educate by creating conditions for learners to become active subjects of their learning and lifelong learners. However, previous studies have shown that students do not perceive themselves as autonomous as they progress through university. This study aims to describe and understand the experience of creating environments conducive to autonomous learning in an online learning experience. This hermeneutical phenomenological study reports the online learning experience of a group of undergraduate students and their professor (being the researcher) in creating environments that facilitate autonomous learning. The methodology used follows the sixstep model proposed by Peoples (2020) for phenomenological research. The findings report the generation of six themes around which the experience lived by the participants is described and interpreted. The experience motivated the participants to organize their learning process in a context where the relationship between teacher and student allowed for growing autonomy.es_ES
dc.description.abstractPara convertirse en aprendices cada vez más autodirigidos y autónomos, los adultos deben ser capaces de asumir la responsabilidad de sus vidas. En el contexto de la educación superior, uno de los objetivos más importantes es educar creando condiciones para que los alumnos se conviertan en sujetos activos de su aprendizaje y en aprendices de por vida. Sin embargo, estudios previos han demostrado que los estudiantes no se perciben a sí mismos como autónomos a medida que avanzan en la universidad. Este estudio tiene como objetivo describir y comprender la experiencia de crear entornos propicios para el aprendizaje autónomo en una experiencia de aprendizaje en línea. Este estudio fenomenológico hermenéutico relata la experiencia de aprendizaje en línea de un grupo de estudiantes de pregrado y su profesor (siendo el investigador) en la creación de ambientes que facilitan el aprendizaje autónomo. La metodología utilizada sigue el modelo de seis pasos propuesto por Peoples (2020) para la investigación fenomenológica. Los hallazgos reportan la generación de seis temas en torno a los cuales se describe e interpreta la experiencia vivida por los participantes. La experiencia motivó a los participantes a organizar su proceso de aprendizaje en un contexto donde la relación entre profesor y alumno permitió una autonomía creciente.es_ES
dc.description.sponsorshipRegent Universityes_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherRegent Universityes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEDUCATIONAL PSYCHOLOGYes_ES
dc.subjectADULT EDUCATIONes_ES
dc.subjectEDUCATIONAL TECHNOLOGYes_ES
dc.subjectPSICOLOGÍA EDUCACIONALes_ES
dc.subjectEDUCACIÓN DE ADULTOSes_ES
dc.subjectTECNOLOGÍA EDUCACIONALes_ES
dc.subjectAPRENDIZAJEes_ES
dc.subjectAUTONOMIA EN LA EDUCACIONes_ES
dc.subjectENSEÑANZA SUPERIORes_ES
dc.titleCreating autonomous learning environments in an online learning experiencees_ES
dc.title.alternativeCreando ambientes de aprendizaje autónomos en una experiencia de aprendizaje en líneaes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06es_ES
bk-old-una.estado
una.tesis.numero378.17 H557ces_ES
dc.description.procedenceDivisión de Educación Básicaes_ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto