Show simple item record

dc.contributor.authorChase, Alfonso
dc.date.accessioned2023-02-23T13:44:07Z
dc.date.available2023-02-23T13:44:07Z
dc.date.issued1999-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/24782
dc.description.abstractLa pintura de Max Jiménez está bastante ligada a sus trabajos de escultura, principalmente en la creación de volúmenes muy semejantes y por la utilización de la deformación, consciente, de la mayoría de las figuras. La pintura de Max Jiménez es una pintura del futuro, porque afirma las técnicas del pasado en las figuras de presente.es_ES
dc.description.abstractMax Jimenez's painting is closely linked to his sculpture works, mainly in the creation of very similar volumes and the use of deformation, consciously, of most of the figures. The painting of Max Jimenez is a painting of the future, because it affirms the techniques of the past in the figures of the present.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherCentro de Estudios Generales, Universidad Nacionales_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectJIMENEZ HUETE, MAX, 1900-1947es_ES
dc.subjectPINTURAes_ES
dc.subjectESCULTURAes_ES
dc.subjectDIBUJOes_ES
dc.subjectGRABADOes_ES
dc.subjectJIMENEZ HUETE, MAX, 1900-1947es_ES
dc.subjectPAINTINGes_ES
dc.subjectSCULPTUREes_ES
dc.subjectDRAWINGes_ES
dc.subjectENGRAVINGes_ES
dc.titleMax Jiménez y la pinturaes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9es_ES
dc.description.procedenceCentro de Estudios Generales, Universidad Nacionales_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto