Show simple item record

dc.contributor.authorAlpízar Jiménez, Idalia
dc.date.accessioned2023-02-23T14:30:49Z
dc.date.available2023-02-23T14:30:49Z
dc.date.issued1999-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/24787
dc.description.abstractTener valores es haber reflexionado sobre las cosas positivas de la vida, haber establecido por cuáles luchar y tener principios que orienten la vida. De ahí que los valores desempeñan un papel en el proceso perfectivo humano; y si bien la educación ha sido considerada como un valor no se justifica la educación como conducción a ellos.es_ES
dc.description.abstractTo have values is to have reflected on the positive things in life, to have established what to strive for and to have principles that guide one's life. Hence, values play a role in the human perfective process; and although education has been considered as a value, it does not justify education as a conduit to them.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherCentro de Estudios Generales, Universidad Nacionales_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectEDUCACIONes_ES
dc.subjectVALORES SOCIALESes_ES
dc.subjectVALORES CULTURALESes_ES
dc.subjectEDUCATIONes_ES
dc.subjectSOCIAL VALUESes_ES
dc.subjectCULTURAL VALUESes_ES
dc.titleEducación vs. domesticaciónes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9es_ES
dc.description.procedenceCentro de Estudios Generales, Universidad Nacionales_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto