Show simple item record

dc.contributor.authorMata, Francisco
dc.contributor.authorQuesada Rosales, Ariella
dc.contributor.authorHernández Ruiz, Irene
dc.date.accessioned2023-05-02T16:38:18Z
dc.date.available2023-05-02T16:38:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherhttps://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9959955
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/25284
dc.descriptionF. J. Mata, A. Quesada and I. Hernández-Ruíz, "Teaching E-Commerce in Support of Costa Rican SMEs due to the COVID-19 Pandemic," 2022 XVLIII Latin American Computer Conference (CLEI), Armenia, Colombia, 2022, pp. 1-8, doi: 10.1109/CLEI56649.2022.9959955.es_ES
dc.description.abstractThis article presents the experiences obtained with the integration of the course “EIF-439O Uso Estratégico del Comercio Electrónico”, taught at the School of Informatics of the Universidad Nacional de Costa Rica, with the project UNAPROPYMES, aimed at supporting Costa Rican small and medium enterprises (SME) due to the COVID-19 pandemic. Taking advantage of this juncture, it was possible to make changes to this course to use real cases for developing e-commerce prototypes, as well as to apply design thinking and user experience (UX). Furthermore, this situation allowed to open the course to students from other disciplines. The changes introduced to the course, the results obtained, and the lessons learned are discussedes_ES
dc.description.abstractEste artículo presenta las experiencias obtenidas con la integración del curso “EIF-439O Uso Estratégico del Comercio Electrónico”, impartido en la Facultad de Informática de la Universidad Nacional de Costa Rica, con el proyecto UNAPROPYMES, destinado a apoyar a las pequeñas y medianas empresas costarricenses. empresas (pymes) debido a la pandemia de COVID-19. Aprovechando esta coyuntura, fue posible realizar cambios en este curso para utilizar casos reales para el desarrollo de prototipos de comercio electrónico, así como para aplicar el pensamiento de diseño y la experiencia del usuario (UX). Además, esta situación permitió abrir el curso a estudiantes de otras disciplinas. Se discuten los cambios introducidos al curso, los resultados obtenidos y las lecciones aprendidases_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Nacional (Costa Rica)es_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.source2022 XVLIII Latin American Computer Conference (CLEI)es_ES
dc.subjectCOVID-19 (ENFERMEDAD)es_ES
dc.subjectPANDEMIAes_ES
dc.subjectCOMERCIALIZACIÓNes_ES
dc.subjectTECNOLOGÍA DE LA INFORMACIÓNes_ES
dc.subjectINFORMATICAes_ES
dc.subjectCOMERCIO ELECTRÓNICOes_ES
dc.subjectELECTRONIC COMMERCEes_ES
dc.subjectEDUCACIÓNes_ES
dc.subjectEDUCATIONes_ES
dc.titleTeaching E-Commerce in Support of Costa Rican SMEs due to the COVID-19 Pandemices_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_8544es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Informáticaes_ES
dc.identifier.doi10.1109/CLEI56649.2022.9959955


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto