Show simple item record

dc.contributor.authorMora Ramírez, Andrés
dc.date.accessioned2023-08-08T15:16:41Z
dc.date.available2023-08-08T15:16:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0304-2685
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/26046
dc.descriptionCi. & Tróp. Recife, v.38, n. 1, p.44-46, 2014es_ES
dc.description.abstractA empresa chinesa HKND Group e o governo sandinista da Nicarágua divulgaram a trajetória definitiva do Grande Canal interoceânico: um traçado de 278 km de longitude, desde a desembocadura do Rio Ponta Gorda, na costa do Caribe, até a desembocadura do Rio Brito em Rivas, na do Oceano Pacífico. Trata-se de um dos mais ambiciosos projetos de engenharia da história moderna e, por essa mesma razão, desperta tanto dúvidas sobre seu impacto ambiental, como expectativas pelos benefícios diretos e indiretos que geraria para a economia do país centro-americano.es_ES
dc.description.abstractLa empresa china HKND Group y el gobierno sandinista de Nicaragua dieron a conocer la ruta definitiva del Gran Canal interoceánico: un trazado de 278 km de longitud, desde la desembocadura del río Punta Gorda, en la costa del Caribe, hasta la desembocadura del río Brito en Rivas, en la costa del Océano Pacífico. Se trata de uno de los más ambiciosos proyectos de ingeniería de la historia moderna, y por esa misma razón, despierta tantas dudas sobre su impacto ambiental como expectativas por los beneficios directos e indirectos que generaría para la economía del país centroamericano.es_ES
dc.description.abstractThe Chinese company HKND Group and the Sandinista government of Nicaragua unveiled the final route of the Grand Interoceanic Canal: a 278 km long route, from the mouth of the Punta Gorda River, on the Caribbean coast, to the mouth of the Brito River in Rivas, on the Pacific Ocean coast. It is one of the most ambitious engineering projects in modern history, and for that very reason, it raises so many doubts. for that very reason, it raises as many doubts about its environmental impact as it does expectations about the direct and indirect benefits it would generate for the Central American country's economy.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRevista Ciência & Trópico (C&Trópico)es_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista Ciência & Trópico (C&Trópico)es_ES
dc.subjectNICARAGUAes_ES
dc.subjectAMÉRICA CENTRALes_ES
dc.subjectINGENIERÍA CÍVILes_ES
dc.subjectCENTRAL AMERICAes_ES
dc.subjectCIVIL ENGINEERINGes_ES
dc.subjectNICARÁGUAes_ES
dc.subjectENGENHARIA CÍVICAes_ES
dc.titleO Projeto do grande canal da Nicaráguaes_ES
dc.title.alternativeThe great Nicaragua Canal projectes_ES
dc.title.alternativeEL PROYECTO DEL GRAN CANAL DE NICARAGUAes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceInstituto de Estudios Latinoamericanoses_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto