Browsing Centro de Investigación y Docencia en Educación by Subject "inglés"
Now showing items 1-6 of 6
-
El apoyo al estudio independiente en un curso de comprensión de lectura con “Hot Potatoes”
(Universidad de Costa Rica, 2015)Este artículo describe el diseño y la puesta en práctica de una estrategia didáctica para apoyar el estudio independiente en un grupo de estudiantes de comprensión de lectura en inglés durante un semestre en la Universidad ... -
Conferencing via e-mail: An alternative way to respond to student Writing
(Universidad de Costa Rica, 2010)El presente artículo reporta las conclusiones obtenidas en un proyecto de investigación cuyo objetivo fue determinar la eficacia de responder a los escritos de los estudiantes por medio de la conferencia vía correo ... -
Considering the use of Hot Potatoes in reading comprehension, autonomy in TEFL, and learning styles
(Universidad de Costa Rica, 2014)El presente artículo describe la posibilidad de usar la herramienta de autor denominada “Hot Potatoes” como un recurso valioso en el diseño de ejercicios y unidades didácticas para propósitos específicos en cursos de ... -
Implementing collaborative learning to promote inference-making in a reading strategy course in English
(Universidad de Costa Rica, 2017-07-27)This article reports on the ndings of a research project intended to promote collaborative learning and inference-making among students from majors other than English at the University of Costa Rica. First, a diagnosis was ... -
Listening cloze meets info-gap: A hybrid activity to fully exploit listening materials in the classroom
(The Bureau of Educational and Cultural Affairs, U.S. Department of Stat, 2015)In twenty-first-century language teaching, the class should be studentcentered and provide learners with skills that empower them in reallife situations. In this regard, it is commonly said that practice makes perfect. It ... -
The principles of cooperative learning in an oral communication course in English: A descriptive analysis
(Universidad Nacional, 2014)This article reports on the findings of a research conducted to describe the occurrence and effect of the principles of Cooperative Learning in an oral communication course in English for sophomores during one semester at ...