Search
Now showing items 1-10 of 29
La implementación de materiales auténticos para el fortalecimiento de las habilidades lingüísticas en la Enseñanza del Inglés en estudiantes de la sección 11-3a del Liceo Experimental Bilingüe de Agua Buena Coto Brus, circuito 7, durante el I trimestre del 2019
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2020)
La investigación presente surgió con el propósito de implementar el uso y analizar el
impacto de la integración de los materiales auténticos (ej. Canciones, libros de cuentos, novelas,
películas) en las clases ...
Estrategias de enseñanza y aprendizaje del inglés aplicadas en la sede de educación abierta Braulio Morales Cervantes circuito 01, Heredia en el bachillerato por madurez suficiente durante el 2018
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021-07)
El propósito de esta investigación fue el de proponer un abordaje contextualizado de los procesos de enseñanza y aprendizaje del inglés, en la preparación para la prueba de bachillerato por madurez suficiente. Para desarrollar ...
La implementación de estrategias pedagógicas, en los procesos de enseñanza del inglés, para la integración de estudiantado con Síndrome de Asperger: un estudio de caso desde la perspectiva docente en un colegio urbano de Santo Domingo de Heredia
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021-07)
Los sistemas educativos actuales buscan promover un modelo de educación dirigido a la atención a la diversidad y a las necesidades de la comunidad educativa. El presente artículo describe las experiencias de ocho docentes ...
Manejo de filtros afectivos de los estudiantes del I nivel de diplomado en inglés. Universidad Nacional Campus Nicoya, 2008- 2009
(Universidad Nacional, Costa Rica. Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE). División de Educología, 2011)
Elabora conjuntamente con los estudiantes de I nivel de Diplomado en Inglés de la Universidad Nacional, Campus Nicoya estrategias de manejo de filtros afectivos. Aplicando el método cualitativo y utilizando las técnicas ...
Pedagogical strategies to cater for dyslexic learners in the EFL classroom
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
This essay seeks to help teachers reflect on the importance of catering for dyslexic individuals in the EFL classroom. For this purpose, a general review of the causes and manifestations of dyslexia will be presented, so ...
Pedagogical strategies to teach neurodivergent students in the english language classroom
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
The term neurodiversity can be explained as the distingsition to those people whose neurological characteristics are different from what is considered standard or typical. The purpose of the paper is to help teachers find ...
Three strategies for true beginners of an outreach program of a public university in the current context of education in Costa Rica
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Many students do not have fundamental knowledge of their first language and do not know some basic concepts such as parts of speech and how they function. They do not know the basic mechanics of writing and do not have the ...
Exploring the possibilities of PAR and communicative competence in curricular negotiations in Costa Rican English learning courses
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Exploring Participatory Action Research and communicative competence in democratic education and curricular negotiations allow delving into social dynamics, reflection and communication in the target language. As a result, ...
The myth of native speakers and native speakerism in Costa Rica
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Speaking English has become the universal language which people use to communicate, nonetheless to what extent do second language learners should master English to the point of having “Native” like mastery. This essay ...
The promotion of online student-centered classes to achieve Communicative Language Teaching with the help offered by technological tools
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Nowadays, teaching virtually has become a challenge due to the COVID 19 emergency. However, with the help of technological tools, English as aforeign language (EFL) classes can be directed towards a student-centered ...