Now showing items 1-4 of 4

    • A register-based perspective to suprasegmentals in ELT 

      Sevilla Morales, Henry; Chaves Fernández, Lindsay (Universidad Nacional, Costa Rica, 2020-12)
      The current paper is a systematization of EFL experiences around the teaching of suprasegmentals courses from a register-ba-sed perspective. Simply put, the proposal is based on the notion that prosodic elements must be ...
    • EFL/ESL Freshman Students at UNA: The Case of the Millennials 

      Chaves Carballo, Olga; Cordero Badilla, Damaris (Universidad Nacional, Costa Rica, 2014)
      Las instituciones de educación superior en el mundo moderno necesitan satisfacer las necesidades de los “Millennials” (Generación Y). Estos estudiantes muestran diversas preferencias de aprendizaje y una gran motivación ...
    • La enseñanza y aprendizaje del idioma inglés: la investigación y su impacto en la realidad costarricense 

      Quesada Pacheco, Allen (Universidad Nacional, Costa Rica, 2013)
      Este artículo hace un recuento de los esfuerzos que realizan el Ministerio de Educación Pública, las organizaciones gubernamentales y no gubernamentales (ONGs), y las instituciones públicas y privadas de nivel superior de ...
    • Professionalism in Foreign Language Teaching: An Everlasting Challenge 

      Rodríguez Chaves, José David; Chaves Carballo, Olga (Universidad de Costa Rica, 2018)
      This qualitative, exploratory study is aimed at inquiring the issue of professionalism of university English language professors. Previous research indicates that professionalism in English Language Teaching (ELT) ...